imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Tento příspěvek nebyl aktualizován více než rok. Berte prosím na vědomí, že obsah můžete být zastaralý.

Nejcennější značkou na světě je Apple, opět…


Zatímco v loňském roce Coca-Cola ztratila svou prestiž a byla sesazena z čestného postu krále mezi celosvětovými značkami, letos se neudálo žádné velké překvapení. Na nejvyšší příčku nevyšplhal nikdo jiný – než Apple.

Ocenění Best Global Brands je udělováno po složitém studiu a výpočty se zakládají na mnoha kritériích. Mezi tři hlavní ukazatele patří:

  • Finanční výkonnost produktů a služeb dané značky
  • Ovlivnění zákazníkovy volby při rozhodování
  • Síla značky k vytvoření stabilního příjmu společnosti

Kromě této skvělé zprávy je rok 2014 významným milníkem hned pro dvě společnosti. Jejich hodnota značky přesáhla 100 miliard dolarů. V čele se umístil Apple se 119 mld., což představuje meziroční nárůst o 21 procent. Hned za ním následuje Google s hodnotou 107 mld. a nárůstem 15 procent. Až za nimi se umístila věčně první Coca-Cola s 82 a IBM se 72 mld. dolarů.p

Pojďme se podívat na několik zajímavostí v žebříčku. Microsoft – páté místo. Další velká technologická společnost – Samsung – i přes patnáctiprocentní nárůst skončila na sedmém místě. Jeden z největších růstů zaznamenal Amazon a s novými 25 procenty se dostal na 15. místo. Nejpůsobivější revoluci však přichystal Facebook. S 86 procenty nárůstu mu patří 29. příčka.

interbrand1-2

Prvních 20 míst prakticky obsadily až na výjimky IT společnosti a výrobci aut. Nejlépe umístěna módní značka, kterou můžeme v žebříčku najít, je Louis Vuitton. Zabrala si skvělou 19. pozici s 22,5 mld. dolarů. Je to sice pokles oproti loňskému roku, ale i tak skvělý výsledek. Za ni následují značky H&M, Zara, Gucci, Hermès nebo na 70. a 71 místě Prada s Tiffany. To je jasná zpráva pro všechny technicky založené slolečnosti, že i v módě a vzhledu je velká síla. A v tom, jak všichni dobře víme, je Apple nejlepší a daleko před konkurencí.

Seznam top desítky s meziročním přírustem a celkovou hodnotou pro rok 2014:

1. Apple +21% 118,863 miliard $Unknown-4
2. Google +15% 107,439 miliard $
3. Coca-Cola +3% 81,563 miliard $
4. IBM -8% 72,244 miliard $
5. Microsoft +3% 61,154 miliard $
6. GE -3% 45,480 miliard $
7. Samsung +15% 45,462 miliard $
8. Toyota +20% 42,392 miliard $
9. McDonald’s +1% 42,254 miliard $
10. Mercedes-Benz +8% 34,338 miliard $

Zdroje: Interbrand přes iMore, Titulní obrázek: Apple, Ilustrace: Interbrand

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.