imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali jsme iPhone XS Max

Podívejte se, jak se nám líbil po dlouhodobém testování!

Novoroční recenze her: temná strana App Storu

Vzhledem ke striktnějším regulacím Applu se do App Storu nedostane takové množství apliakcí jako na Google Play, to ale neznamená, že na něm nenalezneme méně kvalitní aplikace. V naší recenzi na konec roku vám představujeme temnou stranu App Storu.

V rámci vánočních svátků jsme se rozhodli ponořit mezi ne až tak kvalitní hry. A těžko můžeme najít větší množství příkladů než různé klony série Grand Theft Auto. Níže si představíme čtyři „zajímavé“ hry, které se vás budou přesvědčit o svých kvalitách podobným názvem, tématem nebo nabušenými propagačními fotografiemi…

Mad City Gangs: Nice City

Mad City je celá série, já ale zvolil díl Nice City kvůli podobě s GTA Vice City. Podle popisu stojí za hrou Dmitry Gavrilov. Bohužel se mi žádného vývojáře podobného jména najít nepodařilo, zato jsem se něco dozvěděl o kazašském hráči basketbalu.

Po spuštění vyžaduje Nice City informace o vaší poloze, což je na offline hru docela zajímavé. „Zábava“ začíná krátkou úvodní úrovní, ve které musíte zastřelit několik policistů v podzemních garážích. Grafika je snesitelná, ovšem dabing je opravdu amatérský bez náznaku herectví. Dokonce i kvalita zvuku je špatná, a i Beethoven by slyšel slovanský akcent.

Když už se konečně dostanete na ulici, všimnete si nedodělaných věcí. Město je kompletně pusté až na pár nehybných objektů jako popelnice a lampy. Postavy se opakují a ženy jsou oproti mužům poloviční (pravděpodobně se jedná o vkus vývojáře). Mou oblíbenou věcí je zmlácený bezdomovec v roli překupníka zbraní kdesi ve slepé ulici. Je mi záhadou, jak se dostal bezdomovec s monoklem k vybavení za tisícovky dolarů, ale jinak vypadá v pohodě.

Samozřejmě samotná hra nevypadá jako na obrázcích představených v App Storu a není ani moc optimalizovaná, jelikož se poměrně často seká a zahřívá telefon. K tomu všemu na vás skáčou různé promo akce. Nice City je jednoduše výtvor nevalné kvality.

Maiami Crime Simulator 3

Další hra inspirovaná Vice City, která ale po uživatelích vyžaduje komplexní schopnosti. Jde o Miami ekvivalent původního Vice City, a ať už se jedná o chybu, nebo ne, v některých bodech je uváděna jako Maiami. Vývojářem je v tomto případě Naksis OOO, o kterém na internetu samozřejmě žádné informace nenajdete.

Oproti Nice City zde spatříte hezčí textury a engine dokonce generuje kouř, na druhou stranu město je ještě pustější. Jeho sekce se vám načítají před očima, ale zase se nic nekouše a ani nezahřívá. Nastavení je omezené pouze na hlasitost zvuků a hudby, což je poněkud zavádějící, jelikož v celém Maiami Crime Simulator 3 žádná hudba není.

Marně byste hledali také popis ke hře. Začíná ale stejně po každém spuštění: naskočíte na motorku a ocitnete se uprostřed bitky s latinskými gangstery a ženami v kostýmech. Ty stejné postavy potkáte v každé ulici a o Maiami se tak nedá moc tvrdit, že by byla nějak různorodá.

Protivníky můžete zmlátit ve stylu výskoku Chucka Norrise, kterému je určeno samostatné tlačítko. Pokud vás přestane bavit jízda na motocyklu, můžete si vypůjčit jedno z aut, které potkáte na ulici. Příjemným bonusem je postup na vyšší úroveň, ačkoliv se mi nepodařilo zaznamenat její výhody. Nepodařilo se mi najít cíl vývojáře ani samotné hry, jelikož jsem po dobu krátkého testování nezaznamenal žádné promo akce ani nákupy ve hře. Nehledě na to, jak jednoduché a nekvalitní Mad City je, se zdá být docela přívětivé.

Crime City Police Car Chase: Auto Theft & Real Action Shooting Game

Žádné oficiální ocenění za nejdelší název App Store neuděluje, pokud by tomu ale bylo jinak, určitě by ho získala tato hra. Podle popisu v hlavním menu se nyní hra jmenuje Crime City Police: Car Chase. Mimochodem angličtina nebude tou nejsilnější zbraní vývojáře Usmana Sheikha. Hned v první misi dostanete za úkol ukrást auto, ovšem místo slova „steal“ uvidíte „steel“, které má trochu jiný význam, na druhou stranu s auty přeci jen krapet souvisí.

Hra se skvělým akronymem „CPCC:AUTRASG“ by byla normálně založena na plnění misí, já ale zvládl pouze jednu, protože je celkový zážitek opravdu nepříjemný. Ačkoliv je zde grafika lepší než u předchozích dvou, ovládání nestojí za nic, neustále na vás vyskakují promo akce a elektronická hudba z 90. let celou atmosféru nesnesitelně podtrhuje. Pokud si i přesto přejete hru vyzkoušet, můžete z ní za určitou cenu všechny reklamy dostat a kradení automobilů a honičky s policií mohou konečně začít.

San Andreas Crime City

Tato verze prý nemá s původním San Andreas nic společného, minimálně vývojář Muhammad Yasar Khan rozhodně není ten stejný. San Andreas je neskutečný hit. Pokud si vyhledáte nejoblíbenější mobilní verzi GTA, vyskočí na vás právě tato. Pokud vás tedy nepřesvědčí podobný název, možná vás přesvědčí fotografie v hlavním menu v podobě NPC z původní verze od Rockstaru. Nicméně toto San Andreas je zřejmě nějaká utajovaná německá provincie, jelikož v ní naleznete pouze samá Porsche s písmenem D na poznávacích značkách pod palmovými stromy bez stínu, protože ty ve hře chybí.

Město je obklopeno písečnou pláží, která má stejné vlastnosti jako asfalt. A pokud náhodou najedete do vody, ocitnete se uprostřed nicoty. Grafika není popravdě až tak špatná, nicméně obraz občas zamrzne, a navíc se zařízení zbytečně zahřívá. Střet s téměř jakoukoliv překážkou znamená okamžité zastavení auta. Vydržel jsem hrát pouze 5 minut. Pokud si chcete vyzkoušet úplně nové San Andreas, raději si zahrajte to původní vzhůru nohama, protože s tímto není radno experimentovat.

Při psaní tohoto výběru jsem měl pocit, že bych mohl pokračovat donekonečna. Vynechal jsem například hry Mad City Crime, Criminal Russia 3D Gangsta Way, City Gangster, Urban City Car Gang Crime Wars 3D a tak dále. U výše vybraných her nejsou odkazy přiloženy záměrně, protože nechci vývojáře moc rozmazlovat. Naštěstí je jen zřídkakdy v nějakém výběru uvidíte. Když ale půjdete hlouběji, uvidíte, že nějaký ten filtr by App Store ještě zasloužil. Alespoň co se dobrého vkusu týče.

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.