imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali jsme iPhone XS Max

Podívejte se, jak se nám líbil po dlouhodobém testování!

Ohybatelný iPhone? | Komentář


Oficiálně dorazila první zařízení, jež jsou plně ohybatelná. Přidá se do řady výrobců i Apple, nebo bude jen čekat a učit se? Byla by vůbec poptávka po ohybatelném iPhonu?

V posledních týdnech představilo hned několik výrobců Androidu ohybatelná zařízení. Z různých prototypů a konceptů jsme dlouho věděli, že tento moment nastane. Letos se produkty dostaly z testovací fáze a zařízení skutečně vyšla.

Technologie se tak dostaly do bodu, kdy se je výrobci nebojí představit uživatelům. Věří tak technologii natolik, že s ní spojí jméno své firmy.

Zástupci Foldable.News se zeptali designera Roye Gislinga, jestli by nemohl vyrobit několik konceptů ohybatelných iPhonů. Zamysleli jsme se tak, kam by Apple novinky zařadil.

Jsou tu dvě hlavní otázky:

  1. Zvládl by to Apple?
  2. Udělal by to Apple?

Začněme první otázkou. V tuto chvíli je masová výroba ohebných displejů možná jen v případě OLED panelů. Pro Apple jde v podstatě o novinku, OLED displeje dorazily až s iPhonem X. Většina panelů navíc pochází od hlavního konkurenta, Samsungu. Jsou prostě nejlepší.

Dokud Apple nerozjede vlastní výrobnu, bude u klíčové součástky závislý na Samsungu. Většina analytiků je přesvědčena, že Samsung neplánuje svůj vývoj nasdílet s konkurencí. Jestli je to pravda, Apple má jedinou možnost, a to vyrobit ohebný displej sám.

Apple má pochopitelně dostatek financí i lidských zdrojů, možná už na tom i pracují. Technologie pro tak obrovskou společnost nemůže být problém. Máme tu tak další otázku: „Chtějí to udělat?“

Mnohokrát jsme o tom přemýšleli, Apple vydal celou řadu souvisejících patentů. V tajných laboratořích najdeme i pár prototypů. Nejde však o tvrdé důkazy, Apple často pracuje na řadě projektů.

Přístup Applu k podobným technologiím se různí. Na jednu stranu jsou více než inovativní. Od iPhonů, přes Apple Watch, až k Face ID se firmě daří přepisovat historii.

Na druhou stranu se firma často kloní ke konzervativnějšímu přístupu. Například OLED panely – jaký může být rozdíl mezi implementací Face ID a OLED panelem?

Je mnoho důvodů, proč OLED displeje přišly do iPhonů tak pozdě. Jedním z nich je, že technologie do té doby nedošla do dostatečné úrovně, aby splnila představy Applu. Vzpomeňme si na vypálené displeje, problémy s pixely apod. Není pochyb o tom, že Apple raději zvolí pozdější příchod, za to však ten nejlepší na trhu.

Apple tak rozlišuje mezi technologiemi a technologiemi podle toho, co uživatelé potřebují. Začali s Face ID, protože byli přesvědčeni, že je lepší než Touch ID. Přišli s OLED panely, protože si mysleli, že je ideální čas nahradit iPS technologii.

To však neznamená, že nedělají vlastní rozhodnutí. Neustále monitorují trh a aktuální stav technologií. Když je čas, vstoupí na trh. Tohle je strategie Applu, jež dlouhodobě vychází.

Nucenějším majetkem Applu jsou cena značky, důvěra, konzistentnost, elegance, luxus apod. Nebudou riskovat, že by představili technologii, která by mohla některý z parametrů nesplnit. Vypadá to, že dlouhodobě pracují, a když přijde čas a poptávka, jdou do toho. Ne dříve.

Nezapomínejme ani na to, že vedle hardwaru se musí připravit i software, aby mělo ohýbání smysl. Přestože iOS se svou mobilní a tabletovou verzí funguje skvěle, není připraven na přechod mezi nimi v rámci sekund. Podle kritiků jde o problém, který se vyskytuje i u nově představených zařízení. Mít hardware je teprve první krok, co software?

Je to jen otázkou času. Vsadili bychom se, že ohybatelné iPhony do dvou let nedorazí. Dokonce bychom si tipli, že nedorazí nikdy. Nejde o tak závažný problém…

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.