imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Vlastní iPhone pro každý trh?


Podle bývalého konzultanta Applu by se mohly vyřešit problémy na čínském trhu příchodem exkluzivního iPhonu právě pro něj. Jak by vypadal iPhone pro Evropu?

Před několika týdny sám Tim Cook varoval investory, že by měli očekávat horší kvartál, než na který jsme byli dosud zvyklí. Později přišla konečná čísla a ukázalo se, že situace není zas tak zlá. Apple měl vlastně skvělé výsledky, problémy byly jen na asijském trhu. Abychom to popsali jednoduše, iPhone v Číně neznamená to samé, co v Americe.

Proč? Není iPhone skvělým zařízením nezávisle na tom, kde jej používáme? Jestliže bychom se na to podívali jednoduše, pak je. Jenže poptávka konkrétního trhu má více proměnných. Pravdou je, že na první pohled stejný hardware a software není schopný splnit podmínky všech.

Realisticky jsou iPhony tvořeny zejména pro americký trh – jak po stránce vlastností, tak po stránce ceny. Není náhodou, že je zařízení nejpopulárnější právě zde. V Evropě si však nemáme moc na co stěžovat, i když tu občas chybí některé funkce, které v zámoří jednou perfektně, navíc i ceny (přidají se daně, kurzy…) nejsou optimální pro naše platy.

Nicméně ale spadáme do cílovky. Naproti tomu je Asie úplně jiný svět. Podle Carla Smita, bývalého konzultanta Applu pro asijské trhy, není iPhone v Číně populární, protože tamější požadavky lépe naplňují místní výrobci. Apple pak na změny poptávky reaguje pomalu.

Jen si vzpomeňme, že revoluce v podobě „větší je lepší“ přišla opravdu dlouhou dobu poté, co byla v Asii – tehdy Apple jako největší variantu nabízel 4“ iPhone 5S. Nebo se podívejme na QR kódy, které jsou pro čínského občana alfou i omegou veškerého žití, ale iOS svou čtečku přinesl až s verzí 11. Nebo duální sloty pro SIM karty, které dorazily hodně pozdě…

My jsme žádné problémy neviděli, protože bylo tempo a styl vylepšování upraven na míru právě nám. Nicméně pro lepší výsledky v Číně se musí objevit další vývoj. Podle Carla Smita je nejlepším řešením, kdyby se Apple zaměřil na vývoj telefonu přímo pro asijský trh a nabídl místním to, co opravdu potřebují.

Tato myšlenka nám však přináší i několik otázek. Jednou z nich je, do jaké míry a jak kvalitně by se podařilo rozdělení produktové řady. Kapacitu by na to Apple jistě měl, v týmu má zástupy vývojářů, další lidské síly i peněz. Na druhou stranu by se jistě i v Evropě našlo mnoho takových, kterým by asijská verze iPhonu vyhovovala více. No a můžeme si být jisti, že by svou nespokojenost dávali hlasitě najevo. To už by příliš šťastné nebylo.

Na druhou stranu se nabízí otázka, že pokud by Asie dostala vlastní verzi, dostala by vlastní verzi i střední a východní Evropa? Jak by takové zařízení vypadalo? Bylo by levnější? Mělo by lepší poměr ceny a výkonu? Objevil by se na zadní straně otvírák? Apple odstartoval výrobu starších a levnějších iPhonů pro Indii – poskytuje jim tak levnější iPhony, protože přesně taková je poptávka.

Zdroj: AppleInsider

Co byste od východoevropského iPhonu chtěli vy?

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.