imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Otestovali jsme iPhone XS Max

Podívejte se, jak se nám líbil po dlouhodobém testování!

YouTube se zabývá problémem s tlačítkem „dislike“


YouTube se chce postavit štvavým kampaním a ochránit tvůrce videí. Krok zřejmě přichází v reakci na poslední události, ačkoliv je jeho načasování nevhodné.

YouTube je skvělý sociální kanál, pro všechny tvůrce kreativního obsahu možná vůbec ten nejlepší. To ale ještě neznamená, že je dokonalý. Neustále se vyvíjí, mění a vývojáři se po malých krůčcích snaží vylepšit uživatelské zkušenosti.

Dalším krokem managementu je funkce dislike, respektive když někdo video otevře jen z důvodu, aby mu dal palec dolů, a poté ihned zmizí, aniž by se na video podíval.

Tom Leung, product management leader YouTube se tomuto problému věnuje ve svém nejnovějším vlogu (první 4 minuty videa):

Podle Leunga je celá situace teprve v začátcích, ale podělil s nějakými nápady, jak by se tomu dalo předejít. Ty se zdají být opravdu drastické a budou potřebovat nějaké úpravy:

  • Disliknout video by šlo pouze při podání důvodu.
  • Nešlo by vidět, kolik liků a disliků video dostalo.
  • Odstranili by celý systém disliků. (Je to funkce Facebooku a ta není moc demokratická ani podle Leunga.)
  • Uživatelé by mohli dát like a dislike by nebyl vůbec k dispozici. (Tohle je možná vůbec to nejhorší.)

Docela se nám líbí, že YouTube dává nahlédnout do procesu hledání řešení problému i v tak brzké fázi. Celé to má akorát jeden problém, načasování. Existuje totiž něco, o čem moc mluvit nechtějí:

YouTube rewind 2018.

Video z vlastní produkce má nejvíce disliků v celé historii služby (v tuto chvíli 15 milionů). Tento enormní počet očividně přichází od tvůrců, kteří prosili své followery, aby zmíněnénu videu dali problematický dislike. Nejnovější video k zakončení roku bylo totiž zaměřeno na inzerenty a jeho cíl bylo šíření politické korektnosti, místo aby bylo oslavou opravdové YouTube komunity. Není nutno dodávat, že se to vůbec nepovedlo. Proto je možná stále brzy toto téma právoplatné naštvané komunitě předhazovat.

V komentářích padlo několik nápadů, kterých by se mohlo YouTube chytit. Například by šlo nastavit, po jakém čase by mohli uživatelé tlačítko dislike použít. Podle mě by byl ideální interval po první reklamě…

Dnes jde proti štvavým kampaním bojovat vypnutím like/dislike tlačítek u videa, podobně jako to lze udělat s komentáři. Otázkou ale zůstává, co by takové rozhodnutí doopravdy naznačovalo.

Zajímavostí je, že momentálně má Leungovo video 1200 liků a 1600 disliků. Pokud vás každopádně zajímá zákulisí YouTube a jeho interních procesů, sledujte kanál Creator Insider. Přejeme mnoho šťastných (dis)liků!

Mělo by podle vás YouTube proti štvavým kampaním něco udělat? Co?

iMac Pro
Apple Inc. (AAPL)

Tohle už jste četli?

Nový systém se zaměřuje především na dvě oblasti: na uživatelský zážitek a na výkon. Z pohledu výkonu staví na novém frameworku Metal, který Apple již dříve přinesl na iOS. Metal kombinuje schopnosti technologií OpenGl a OpenCL do jednoho prvku.